NOTIS

RADIO KOBAT FM

Tuesday 15 January 2013

UMNO SEMAKIN TERTEKAN SEKARANG

UMNO nampaknya semakin hilang punca.  Serba serbi yang dilakukan semakin tidak betul dan kelihatannya seperti 'orang hilang akal'.  Ini adalah kerana tekanan yang semakin hebat diberikan oleh Pakatan Rakyat terhadap parti sekutu Apco ini.


Bayangkan. sudah menjadi satu kesalahan buat sesiapa sahaja yang cuba-cuba meramalkan Umno/Bn hilang kuasa di dalam PRU akan datang.  Meramalkan Umno kalah satu jenayah besar tetapi jika mengampu maka itu adalah yang terbaik jika mahu selamat.

Ketua Ekonomi Bank Islam, Azrul Azwa Ahmad Tajuddin digantung tugas dipercayai kerana meramalkan kekalahan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13.  Ini satu contoh bagaimana daya intelektual seseorang cuba diperbodohkan oleh sekutu Apco ini.  Sebelum ini, Prof Dr Aziz Bari pun dikenakan tindakan hanya kerana tidak mahu 'mengampu' parti peninggalan penjajah ini.  Contoh pengampu terkuat yang mendapat RM2 Juta adalah seperti seorang Guru Pondok di Kelantan yang hanya mempunyai murid seramai 15 orang sahaja, tetapi berjaya mendapat imbuhan kerana 'ampu'nya walapun terpaksa menjual agamanya.

Kita harus bangkit menggandakan usaha menekan Umno sekarang.  Percayalah, Umno kini teramat tertekan sebab itu mereka sering melakukan kesilapan-kesilapan yang mendedahkan keburukan diri mereka sendiri.  Maka, wajarlah Umno ini dikuburkan segera.

No comments:

Post a Comment