NOTIS

RADIO KOBAT FM

Monday 27 October 2014

AYUH, BERAMAI KITA KE MAHKAMAH PUTRAJAYA PADA 28 OKT DAN 29 OKT INI MENANDAKAN KITA BENCI KEZALIMAN



Tiada sebab Anwar perlu dipenjarakan.  Seluruh dunia tahu kes Anwar adalah konspirasi politik paling jijik dan jahat untuk menguburkan kerjaya politik Anwar.  Justeru itu, konspirasi ini terus menerus berlaku selagi Anwar memimpin PR.

Seandainya Anwar memilih untuk bersara di dalam politik tanahair, yakinlah tiada lagi gangguan kepada Anwar.  Tetapi Anwar tetap memilih jalan paling sukar ini demi janjinya kepada rakyat untuk menegakkan keadilan dan melawan kezaliman biarpun dirinya dikorbankan.

Oleh itu, wajarkah rakyat membiarkan Anwar sewenang-wenangnya dipenjarakan?  Apakah kita mahu ketidakadilan dan kezaliman ini terus berlaku selepas mereka berjaya mengurung Anwar? Biarkan mereka yang tidak lagi peduli tentang jihad melawan kezaliman.  Suatu hari nanti mereka akan kenal apa itu ketidakadilan apabila menimpa diri atau keluarga mereka.

Islam mengajar kita melawan kezaliman dan kemungkaran.  Tiada upaya melawan dengan tangan, kita nyahkan dari hati kita terhadap pihak yang berlaku zalim ini.  Anwar tidak meminta kita bersamanya ke dalam penjara.  Kita cuma boleh hadir ke Mahkamah Putrajaya pada 28 Okt dan 29 Oktober ini nanti untuk membuktikan kita benci kezaliman.  

No comments:

Post a Comment