NOTIS

RADIO KOBAT FM

Wednesday 5 March 2014

TAK HABIS DENGKINYA HASSAN JATI PADA ANWAR

Menjelang PRK Dun Kajang, muncul kembali pencacai yang tidak asing lagi iaitu Hassan Jati.  Mungkin kantung sudah kering, wang upahan sewaktu bekerja menjadi pencacai di dalam PRU 13 yang lalu sudah habis.  Maka, ini lah peluang yang tidak akan dilepaskan oleh Hassan Jati.

Seperti biasa, Anwar adalah sasarannya.  Siapa tidak tahu, Hassan Jati ini teramat dengkinya kepada Anwar awal dulu lagi.  Kita masih ingat, sewaktu hari keputusan Kes Liwat II di Mahkamah Jalan Duta dulu, Hassan Jati ketika itu masih di dalam PAS menghasut penyokong-penyokong PAS agar jangan hadir ke mahkamah pada hari tersebut kerana ini kes peribadi, katanya.

Punca Hassan Jati ini dengki kepada Anwar adalah kerana beliau ingin dilihat lebih hebat dari Anwar pada pandangan orang-orang PAS.  Malangnya, ramai yang kenal Hassan Jati bukan seorang tokoh hebat selain dari Pakar Motivasi yang dulunya hanya cari makan melalui Program "Summer camp" nya sahaja.  Nama beliau popular seketika kerana menjadi Host Program Forum Perdana di RTM dulu, itu saja.  Hebat dari segi pentadbiran atau politik, tiada apa yang hebatnya.

Hassan Jati dendam lama dengan Anwar.  Pada beliau, Anwar adalah orang yang selalu menenggelamkan namanya di persada politik tanahair.  Beliau cuba untuk menonjolkan diri dengan melakukan kerja-kerja bodoh seperti serbu Gereja.  Kononnya untuk mencipta nama sebagai pejuang Islam.  Akhirnya beliau dipecat kerana sikapnya yang ego dan bongkak itu.  Berapa ekor yang ikut Hassan Jati setelah dipecat?

Sebab itulah, di PRK Dun Kajang ini, Hassan Jati cuba untuk mencacai semula.  Beliau tidak akan berani masuk bertanding di dalam Pilihanraya termasuk sewaktu Pilihanraya Umum ke 13 yang lalu kerana beliau tahu beliau akan mendapat malu besar jika bertanding.  Contohnya boleh dilihat kepada Zul Kulim rakan sekelambunya sekarang.  Zul Kulim ghuyub dengan amat memalukan di Shah Alam, itu pun terpaksa guna logo Bn waktu itu.  Jika tidak. kompom Zul Kulum hilang deposit.

Kali ini Hassan Jati bawa modal 'Dajjal' pula untuk burukkan imej Anwar di Kajang.  Jangan pelik kerana kita pun kenal "Dajjal" sebenar adalah Hassan Jati sendiri.  Sebab itu lah memang layak orang seperti beliau dan Zul Kulum ini disepak keluar dari Jemaah.


No comments:

Post a Comment