NOTIS

RADIO KOBAT FM

Thursday 30 May 2013

"SEMANGAT SAYA BERTAMBAH KUAT" - KAMARZAMAN YUNUS (SU KEADILAN PAHANG)

Baru-baru ini (27 Mei 2013), Setiausaha KEADILAN Negeri Pahang, Sdr Kamarzaman bin Mohamad Yunustelah dihadapkan ke Mahkamah Seksyen Kuantan di atas pertuduhan di bawah Sesyen 9(1) Akta Perhimpunan Aman kerana menganjurkan perhimpunan yang menyalahi peraturan di bawah akta tersebut.

Perhimpunan yang dimaksudkan itu adalah Himpunan Kebangkitan Rakyat Pahang "BLACK 505 - SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT" yang telah diadakan di Dataran Rakyat, Markas Gerakan Parlimen Indera Mahkota, Beserah, Kuantan sebelum ini yang telah mendapat sambutan luar biasa tidak kurang dari 50 Ribu orang yang hadir bagi membantah penipuan Pilihanraya Umum Ke 13 pada 05 Mei yang lalu.

Tidak gentar....

Meskipun Sdr Karmarzaman telah menjadi mangsa di dalam perkara ini, namun ianya tidak sedikit pun melemahkan semangat beliau untuk memperjuangkan keadilan bersama majoriti rakyat di negara ini khususnya di Pahang.  Menyedari risiko yang bakal dihadapi, Sdr Kamarzaman tetap mahu program itu diadakan memandangkan hak untuk bersuara dijamin oleh Perlembagaan.  Hanya rejim yang gila untuk mengekalkan kuasa sahaja yang takut kepada suara rakyat.

"Suara Rakyat Suara Keramat".  "Ini lah hakikatnya sekarang di mana semakin kuat tekanan yang diberikan kepada kami, semakin menguatkan semangat kami untuk terus menentang kezaliman ini", Ujar Sdr Kamarzaman.  

Sehubungan itu, marilah kita bersama-sama memberikan sokongan moral kepada Sdr Kamarzaman apabila beliau dihadapkan sekali lagi ke Mahkamah Seksyen Kuantan pada 27hb Jun ini nanti.  Beliau tidak wajar dibiarkan bersendirian menghadapi kezaliman ini.

 

No comments:

Post a Comment