NOTIS

RADIO KOBAT FM

Wednesday 2 April 2014

UMUM TANDING KETUA CABANG PAYA BESAR

Setelah memikirkan semasak-masaknya apabila mendapat nasihat dan pandangan dari rakan-rakan dan beberapa pihak, saya dengan rasa rendah diri menawarkan diri untuk bertanding Jawatan Ketua Cabang KEADILAN Paya Besar pada pemilihan (MATC) yang akan diadakan tidak beberapa lama lagi.

Di antara faktor saya mahu menyumbangkan jasa bakti, tenaga dan buah fikiran secara lebih efisyen kepada parti terutamanya di Paya Besar untuk menjawat Jawatan Ketua Cabang ini adalah seperti berikut"
 
 

-  Menyedari bahawa Cabang Paya Besar mesti dihidupkan semula setelah terencat sedikit apabila Ketua Cabangnya Tuan Hj Zahari Mamat mengambil keputusan keluar parti menjelang PRU 13 yang lalu.

-  Menyahut cabaran dari kepimpinan negeri yang mahu melihat Cabang Paya Besar menjadi lebih kuat dan kukuh walaupun menjelang PRU 13 yang lalu berbagai kemelut dan krisis di Cabang ini sedikit sebanyak menjejaskan gerak kerja parti di Cabang.

-  Ingin menjadikan kawasan felda sebagai sasaran utama dan cabaran bagi memperkuatkan parti sebagai persediaan menghadapi PRU 14 akan datang.

-  Memperkuatkan kerjasama dengan rakan-rakan dari PAS dan DAP di kawasan ini di samping akan melengkapkan semua jentera di Ranting Cabang ini agar berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan kekuatan jentera rakan di dalam PR.

-  Ingin membuktikan tidak mustahil kubu Umno yang kuat di kawasan ini boleh ditembusi asalkan gerak kerja yang bersistematik dan berterusan dapat dilaksanakan.

-  Ingin memperkuatkan persefahamanan dan persaudaraan sesama ahli di Cabang Paya Besar bagi memantapkan jentera parti di semua peringkat.

Sehubungan itu, saya memohon agar ahli-ahli KEADILAN di Cabang Paya Besar boleh membantu saya merealisasikan tujuan-tujuan murni di atas demi kebaikan bersama.

Saya bersedia menerima amalan demokrasi yang sihat dan mengharapkan perkara yang sama dapat diamalkan oleh sesiapa sahaja yang berhasrat untuk menawarkan diri bertanding.

No comments:

Post a Comment